עולם העסקים הינו עולם תחרותי בו התחרות גוברת והמידע שצריך לדעת הינו רב ונגיש. המודיעין העסקי נותן כלים לקבלת החלטות, להתמודדות והכרת המתחרים ומסייע לגיבוש אסטרטגיה. בעולם העסקים חברות וארגונים מנסים להשיג יתרון על מתחריהם בכל דרך אפשרית.על מנת להשיג זאת מקבלי החלטות בארגון צריכים להכיר היטב את המגזר העסקי בו מתרחשת הפעילות של החברה. מודיעין עסקי תחרותי אשר ניתן על ידי מיטב החוקרים פרטיים, הינו אסטרטגיה לקידום ארגון בעזרת מידע שניתן ליישום.
כיצד מתבצע איסוף מודיעין עסקי תחרותי ?
ישנן טכניקות איסוף מודיעין עסקי שונות ומגוונות ביניהן חיפושים באינטרנט, חיפוש במאגרי מידע פיננסים ועיסקיים , חיפוש מידע נסתר, איסוף מידע על מוצרים ותהליכי עבודה של מתחרים,מעקב אחר שינויים ובחינת המידע הגלוי לכל בעין מקצועית ועוד . דוח מודיעין מתייחס להיסטוריה עסקית של חברות,מוסר תשלומים , בדיקת אשראי וכל מידע נוסף שארגון זקוק לו בטרם כניסה לעסקה עם לקוח פוטנציאלי או ארגון. השימוש במודיעין עסקי הינו חוקי ומקובל.
איזה ארגון צריך מודיעין עסקי תחרותי?
כל אירגון הקיים בתחרות עסקית חייב לעצמו לשים דגש על מודיעין עסקי תחרותי כחלק מההישרדות העסקית. זוהי הדרך לתת לעסק שלך יתרון עסקי בולט בשוק תחרותי וקשה.זוהי הדרך להיחשף לאינפורמציה הכרחית ומקצועית לגבי קידום מכירות,פרסומים, מוצרים חדשים, מידע עסקי ואסטרטגיות שיווקיות של מתחרים.