האזנת סתר – פירושה שמסתירים לפחות מצד אחד בשיחה את עובדת היותו מואזן ו/או מוקלט מעבר אחר של הקו – על ידי גורם שלישי וסמוי. הכוונה ב"האזנות סתר" יכולה להיות נכונה גם במה שקשור לתקשורת מחשבים. ההאזנה הזו יכולה להיות מבוצעת על ידי קליטה, הקלטה, פיקוח או הקשבה לשיחות של הזולת. האמצעים יכולים להיות גלויים או סמויים מן העין, בין אם הם מתנהלים בין ארבעה קירות או מחוץ לחדר. האזנה שאינה מוסכמת על ידי מי מהצדדים הינה האזנה בלתי חוקית בישראל, ולכן לא תהיה גם קבילה בבית המשפט במקרה הצורך.
תנאים להאזנות סתר שלא דורשים היתרקצין משטרה מוסמך מורשה להאזין האזנת סתר אפילו אם אף אחד מהצדדים לא הסכים לכך ושלא נתקבל היתר מיוחד לעניין וזאת על מנת למנוע ולסכל עבירות או כדי ללכוד עבריינים או לזהות אותם – בניגוד ל
חוקר פרטי למעקב. בנוסף, אילו השיחה נתקיימה במרחב הציבורי, היא ניתנת להאזנה, לרבות במעקב סמוי אחר עובדים.
גופים שמוסמכים להאזין בסתר תוך קבלת אישורהגופים הבאים יכולים להאזין בנושאים הקשורים לביטחון המדינה כדי למנוע פשעים ועבירות – וגם כדי לזהות ולאתר עבריינים, ביניהם: המשטרה ושר הביטחון – לאחר שאלו קיבלו אישור כתוב מנשיא בית משפט המחוזי. במידה ונדרשת האזנה דחופה, גם מפכ"ל המשטרה יכול לעשות זאת, תוך שמירה על החוק.
הפיקוח על האזנות סתר בישראלהפיקוח על
בלש ועל חוקר פרטי, כמו גם על אנשים אחרים מוטל על ועדת החוקה, חוק ומשפט מטעם הכנסת. על ידי ועדת החוץ והביטחון ולוועדה המשותפת לשתי אלו. אין לתמלל שיחות אישיות ותוכן שיחות שאינו רלבנטי לחקירה (כלומר – אין להעלות זאת על הכתב) או להשתמש בתוכן שלהן בהמשך.