בעולם שבו מספרי הטלפון נגישים כמעט לכל מי שמעוניין ואפשר להשיג כל אדם כמעט על פי מספר הטלפון הנייח שלו – אפילו אם הינו מטייל במקום אחר ברחבי העולם, ההטרדות הטלפוניות אינן פוסקות – הן רק מתרבות. לרוב, המטרידים הטלפוניים אינם מעוניינים להית מזוהים באופן שהוא, לרבות המטריד עצמו או מקור השיחה היוצאת, שעלולה לחשוף אותו לחוקרים או לאדם הבולש אחריו – זה שהוטרד. לא תמיד ניתן לצאת בעקבותיו של המטריד, ותלונות רבות מסתיימות ללא מענה.
מי הוא מטריד טלפוני?המטריד הטלפוני יכול להיות כל אדם מזוהה או שאינו מזוהה, אולם אופן הטיפול בתלונה הוא אחר. המספר עצמו יכול להיות מזוהה- ואז רצוי לפעול באופן עצמאי לזיהוי המטריד. יש להתקשר בחזרה למספר ולנסות להערים על המטריד. משרד חקירות יכול באמצעות קצה החוט הזה לנסות לאתר את המטריד. אילו המספר אינו מזוהה – לא ניתן לאתר את מקור ההטרדה. גם המשטרה אינה מטפלת בפניות אלו, אלא אם נאסף מספר שיחות מסוים, ונרשמו הפרטים – כמו למשל השעה שבה התקשרו, והקלטה של השיחה יכולה להיות טובה גם היא.
פניה לחוקר פרטי לאיתור שיחות מטרידניםעל מנת לעשות
איתור אנשים שהטרידו טלפונית, רצוי לפנות למשרד חקירות. אפשר להתחיל מהקלטת השיחה – כל עוד צד אחד מהדוברים יודע שהוא מוקלט, זה קביל בבית משפט וזה חוקי לכל עניין. אותו
משרד חקירות יכול להקים דו"ח פרופיל מיוחד בנושא שעימו אפשר לפתוח תלונה במשטרה ולפנות לבית המשפט.
הטרדה טלפונית – עבירה פליליתלאחר
הפנייה לחוקר פלילי אשר יטפל בנושא והפניית הממצאים לגורמים משפטיים רצויים לרבות דיווח למשטרה, אפשר להגיע למשפט פלילי בגין אותה עבירה שנחשבת לקלה יחסית. לכל משרד חקירות יש את הדרך שלו כדי להקליט את השיחות הטלפוניות ולאתר על פי דרכו את המטריד.