חקירות, חוקר פרטי, חוקרים פרטיים
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
משרד חקירות
חוקר פרטי
חקירות גירושין
חקירות כלכליות
חקירות בינלאומיות
מעקבים
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
בגידה
חקירות ביטוח
חקירות קניין רוחני
חקירות פליליות
חקירות מחשב
חקירות מס
איתור נעדרים
איתור חייבים
מודיעין עסקי
הרצאות
אבטחת מידע לעסקים קטנים
האזנות סתר
חקירות גניבות והונאות
מעקב אלקטרוני GPS
איתור כספים
רקע טרם התקשרות
איתור נכסים
איתור יורשים
איתור מספרי טלפון
הטרדות טלפוניות
טייפ דיגיטאלי זעיר
ציוד Spy Shop
הסלקת מצלמות
ילדים ואינטרנט
איתור כתובת ומקום עבודה
גילוי האזנות סתר

גלאי שקר

גלאי השקר, המכונה גם מכונת אמת ובשמו המקצועי הפוליגרף (מיוונית- רב רישום), הינו מכונה שמטרתה לגלות האם אדם דובר אמת או שקר, תוך הסתמכות על ההנחה כי בעת שאדם משקר מתרחשים בגופו תהליכים פיזיולוגיים בלתי נשלטים כגון עלייה בלחץ הדם ושינוי בקצב הדופק ובכמות הזיעה. השימוש בגלאי שקר נעשה בעיקר בעת ניהול חקירות פליליות, ולעיתים גם במבדקי תעסוקה ואבטחה.

כיצד נערכת בדיקת גלאי השקר?
במהלך בדיקת פוליגרף מוצמדים לגוף הנבדק גלאים שונים המודדים בכל רגע נתון את קצב נשימתו, לחץ הדם שלו, הדופק, המוליכות החשמלית של עורו (הזעה) ולעיתים גם שינויים בזרימת הדם בגופו. שיטת האבחון הנפוצה ביותר של גלאי השקר היא באמצעות שאלות בקרה, המורכבות משאלות רלוונטיות, שאלות השוואה ושאלות סרק- מהן מתעלם הבוחן בעת בדיקת תוצאות הבדיקה. כך, מושוות התגובות הפיזילוגיות בין השאלות הרלוונטיות לשאלות ההשוואה, כאשר במקרה שלשאלות המהותיות התגובות הינן "חזקות" יותר ייקבע כי הנבחן דובר שקר ולהפך, ובמקרה שהתגובות קרובות בעוצמתן תוצאות הבדיקה יהיו לא החלטיות.

מהי אמינות בדיקת גלאי השקר?
אמינות תוצאות בדיקת הפוליגרף היתה נתונה בספק מאז המצאת המכונה, בשנות ה-20 של המאה ה-20, כאשר אחוזי הדיוק שלה נעים כיום על %70-95. החוק בישראל קובע כי אין תוקף לבדיקת הפוליגרף מבחינה משפטית, ועל כן בית משפט ישראלי יקבל תוצאות בדיקת פוליגרף רק במקרים בהם שני הצדדים הסכימו עליה טרם קיומה ובאם תוצאותיה הן חד משמעיות. בנוסף, לא קיים בישראל רשיון מקצועי המסמיך בוחן בגלאי שקר, ועל כן מומלץ לוודא טרם קיום הבדיקה כי מדובר במומחה בתחום. במסגרת קורס פוליגרף אפשר ללמוד הכל על גלאי שקר!

למידע נוסף על השירות של איי חקירות וייעוץ ראשוני חינם השאירו פרטיכם בדף הצור קשר או התקשרו לטלפון 054-5931041

contectus


כל הזכויות שמורות לאיי חקירות - משרד ותיק לחקירות בניהולו של עו"ד לענייני משפחה והחוקר הפרטי יוגב דוכן. באתר שלנו תוכלו לקבל מידע רב ומפורט על התחומים והנושאים בהם עוסק משרד איי חקירות. בין היתר תקבלו מידע על: חוקר פרטי, משרד חקירות, חוקרים פרטיים, בלש פרטי ומעקבים. למידע השאירו פרטיכם בדף צור הקשר או התקשרו 054-5931041. כתובתנו: שרעבי 10 פתח תקווה.


מפת אתר | צור קשר